HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Kontroll és CT

2009.07.15. 17:10 kookusz

Nem írtam a blog.hu gyengélkedése miatt, remélem most már stabilizálták az új rendszert és müködik rendesen. Szóval voltam hétfőn kontrollon. Gyors vérkép után megbeszéltük, hogyan szedjem tovább a gyógyszereket, és hogy hogyis van ez a gyógyszertúladagolás. A vérképem kb rendben van, még mindig alacsony a fehérvérsejtszámom, de nőtt: 2300. A sok sandimumról meg megtudtam, hogy 2 hét mire rendesen kiürül. Ez elég elkeserítő, mert még mindig véres a vizeletem, és hát elég gyakran kell mennem. Ez ilyen esetben előfordul, azért kaptam rá még egy antibiotikumot, hogy nehogy megtelepedjen ott vmi baktérium. De hát baromi kellemetlen, és ezt még ki kell bírni a jövőhétig, majd csak akkor jár le ez a két hét. A szteroid adagom viszont már csak 8 mg, aminek örülök, és bízom benne, hogy már hamarosan el is hagyhatjuk. De ennek is meg van az ára, fájnak a végtagjaim, meg elég gyenge vagyok. Kilóim száma viszont gyarapodott, most abban reménykedem, ez nem csak víz, amit a szteroid pakolt rám, hanem tényleg vmi. Vicces dolgokat is művel ám a szteroid az emberrel, például néha kevésbé vicces dolgokon is úgy tudok nevetni, hogy potyognak a könnyeim. Bár ez elsőre jól hangzik, egy idő után fura, hogy mi a frász van velem, mér röhögök én még mindig, és nem bírom abbahagyni. De meg lehet tanulni kihasználni, és igen jól szórakozni :D

Tegnap, kedden, pedig voltam CT-n, ez most a tüdőm miatt kell, így remélem most majd arról is többet megtudunk, hogy mi lesz a továbbiakban. Korán kellett menni és persze éhgyomorra. Arra viszont nem emlékeztem, hogy hány órával előtte nem szabad inni, úgyhogy nem ittam. Gondolván azt, hogy van kanülöm, ha kell kontrasztanyag (ez egy intravénás színezőanyag amitől jobban látszódnak a dolgok a felvételeken), akkor majd odaadják, nem kell vénátszúrni. De sajnos kellett, mert túl sűrű az a cucc és nem lehet. Nah hát nekem nincsenek túl jó vénáim, de ha nem  is iszom... Másodszorra azért meglett, de bevallom tartottam tőle, hogy nem lesz. Viszont az tetszett, hogy elég komolyan vették, hogy én transzplantált vagyok. Édesanyám beadta a papírt, és pár perc múlva kijött a nővér, és kb kaptam a fejemre, hogy mér nem szóltam, hogy transzplantált vagyok, jöjjek be itt van egy szoba, ne a folyosón ücsörögjek. Nah hát ott se sokat vártam, nagyon hamar behívtak és túl is voltam a dolgon. A CT nem a fájdalmas vizsgálatok közé tartozik az biztos, de nekem sikeresen úgy elzsibbadt a kezem, hogy fekve a fejem fölött kellett tartani, hogy nagyon. :D De cserébe marha hamar hazaértünk, reggeli után a gyógyszerem alig később vettem be mint szoktam.

Viszont ez a két nap azért jól elfárasztott, úgyhogy próbálok pihenni minél többet.


Szólj hozzá!

Címkék: itthon kontroll szteroid vérkép tüdőm

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr251247817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása