HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Kivizsgálás előtt

2009.03.28. 18:41 kookusz

Végre megtörtént az a telefonhívás amire azóta vártam, hogy beszéltem a csontvelő-transzplantációs osztály főorvosával. Ő mondta, hogy meg fognak keresni az ügyben, hogy mikor lesz maga a transzplantáció és mikor kezdődnek a kivizsgálások. Nos hát megtudtam, az időpont: április 21-e. Ez így önmagába jól hangzik, hogy nah akkor meglesz és túl leszek rajta. Nah hát a dolog nem ennyire egyszerű. Először az egész folyamat egy teljes kivizsgálással kezdődik, amit szintén megtudtam, ez ápr. 6-án lesz. A fogamtól kezdve az összes szervemet, véremet megvizsgálják, hogy milyen állapotban vannak illetve, hogy van e vmi lappangó betegség, mert ezek mind veszélyeztethetik a zavartalan lefolyását a transzplantációnak. A teljes kivizsgálás után pedig be kell feküdnöm az osztályra, ennek a pontos idejét még nem tudom. Ekkor kezdik el kemoterápiával "leölni" az immunrendszeremet, tulajdonképpen teljesen meg szűnik létezni. Ezért is kell nekem benn feküdnöm már akkor egy steril szobában. Április 21-én pedig megkapom a csontvelőt. Ezt az ember alapból vmiféle műtétnek képzeli, valószínűleg a transzplantáció szó miatt, pedig ez "csak" egy infúzió. Pont ugyan úgy néz ki, és pont ugyanannyira nem is fáj mint bármilyen más infúzió. Ha pedig ezen túlesik az ember, semmi érezhető látható nem történik. Jópár napnak el kell telnie, hogy ez kimutatható legyen, és ekkor még továbbra sincs immunrendszere az embernek, ugyanolyan sebezhető, mint a kemó után, úgyhogy még mindig a steril szobába kell maradni. Várni, hogy a csontvelő megtapadjon. Szép lassan épül fel újra az immunrenszer, ez egy hosszú és aggodalmas időszak. Pontosan nem tudom mennyi idő múlva, de megmondható, hogy jó úton halad e a dolog vagy sem. Aztán pár hét után, ez szintén változó a steril szobából is ki lehet jönni. Később aztán haza is, a teljesen tiszta, amennyire csak lehet "steril" szobába. Ez utóbbi elképzelhető, hogy én esetemben kimarad, mert rám még ezek után vár egy tüdőtranszplantáció. Ezt minél közelebb szeretnék a csontvelőhöz, hogy ne kelljen az immunrendszeremet újra legyengíteni, gyenge lesz az akkor még alapjában véve is. Nah ehhez kell majd nagy szerencse, hogy én jó időben kaphassak tüdőt, legyen tüdő. De ez még igencsak a jövő zenéje.

Remélem majd közben is tudok minél többet postolni ide, hogy beszámoljak az éppen aktuális dolgaimról.

A képen én vagyok, a karácsonyra kapott köntösönben, és akármennyire furcsa is ezt a képet is én készítettem :)


8 komment

Címkék: fotó itthon infók kivizsgálás tüdőm

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr571031748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v.orsika 2009.03.30. 17:16:22

Szia!
Bár nem ismerjük egymást de hallottam a blogodról és nagyon sok szerencsét szeretnék neked kívánni!!
Remélem kis idő múlva már a felépülésedről olvashatunk és arról hogy az egyetemen is kitünően helytállsz!!Mégegyszer nagyon sok sikert és erőt kívánok az elkövetkező időre!!
Üdv: V. Orsi

VGyöngyi 2009.03.30. 17:46:10

Szia!
Az előttem szólóhoz szeretnék csatlakozni. :)Hallottam blogodról és elolvastam, a képeidet is megnéztem és nagyon tetszenek a legjobban a vízcseppes :)
Remélem hamar felépülsz és tudsz járni az egyetemre. Sok erőt és egészséget kívánok neked a jövőben is és 21-én nagyon szórítani fogok érted.
Sok szeretettel: Gyöngyi

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.04.01. 20:28:39

Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm! Sokat jelent!

Üdv: Áron

VGyöngyi 2009.04.02. 14:56:26

Igazán nincs mit. :) Remélem minden a legjobban fog alakulni!
Üdv Gyöngyi

v.orsika 2009.04.02. 19:14:48

Ez csak természetes!!
Sokat gondolok majd rád 21-én aztán minden randbejön!Ne aggódj:)
Üdv: Orsi

Passyo007 2009.04.02. 21:07:52

Dráágaaaaa!!! Akkor én, mint első, aki simer személyesen is drukkolok!! Annyira örülök, hogy beszéltünk ma!!!!

nys04 2009.04.04. 14:14:54

Szia!
Az interneten keresgélve januárban akadtam a blogodra. Kerestem, hátha van olyan blog, amit tüdőtranszplantos vezet. Keresztanyámnál 3 éve cisztás fibrózist diagnosztizáltak egy nem diagnosztizált tüdőgyulladás következtében. Most kerül fel a tüdőtranszplantos listára, mivel az oxigént egyre többet használja és egy egyszerű zuhanyzástól befullad.
Rátaláltam a blogodra és ittragadtam :)
Remélem minden rendben megy majd a csontvelőátültetéssel meg után a tüdővel is!

Sok sikert, majd gondolok rád!
Üdv.: Zsuzsi

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.04.06. 21:12:09

Szia nys04!

Örülök, hogy megtaláltad, épp ilyen miatt indítottam ezt a blogot, ez nagy sikerélmény. Keresztanyukádnak pedig én is szorítok. Sajnos nem is tudják az emberek milyen veszélyes még ma is ez a frányai tüdőgyulladás, nekem is ezért alakult ki ez a fibrózisom, mert sok tüdőgyulladásom volt, kezelt vagy kezeletlen, mind hegesedést okoz.

Nektek is sok sikert és kitartást!
Üdv: Áron
süti beállítások módosítása