HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

GVH

2009.05.13. 22:08 kookusz

Tegnap délután éreztem, hogy meleg és furcsán bizsereg az ujjbegyem. Este pedig szólt az éjszakás nővér, hogy milyen piros az arcom, mutassam a karom, hasam, hátam, talpam. Hát a karom kicsit kipirult, ujjbegyeim is pirosak voltak, és a hátamon is volt egy-két piros pötty. Reggel aztán megvizsgált a doktor úr, vett szövetmintát is a nyakamból, egy foltból, és hát kiderült, jó volt az esti feltételezés GVH (Graft Versus Host) betegség, magyarul kilökődés. Elég enyhének tűnik, és én magam úgy látom, most estére javult. Hogy tutira az volt-e azt még nem tudom, de elég valószínű. Főleg, hogy kaptam szteroidot, amit majd most 10 napig kapom, aztán szépen fokozatosan, ahogy kell, leszoktatnak róla. Igen sajnos a szteroid (már írtam is róla első postomban) egy ilyen szemét szer, nem lehet csak úgy abbahagyni, le kell szoktatni róla az embert. Nagyon nem szeretem, sok szenvedést okozott nekem annó, meg is fogadtam, hogy soha többet, most mégis muszáj, a kilökődés ellen ez az orvosság. Ez most mind rémisztően hangzik, de mint a nővérektől megtudtam ez nem kizárólag rossz és negatív. Ugyanis, hogy GVH-m van az azt jelenti, hogy már egy elég jó szintre eljutott a megtapadás. És hát ez nem ritka dolog, sokan átesnek rajta a csontvelő-átultetés után, jobb most még, hogy itt vagyok, és nem kell miatta visszarohanni. E miatt meglehet, hogy kicsit eltolódik a félsterillé vállásom, és az itt tartózkodásom. Nem örülök a ezeknek, de látom a pozitív oldalát, úgyhogy próbálom tovább erősíteni magamban a gondolatot, hogy jó úton haladok.


5 komment

Címkék: szteroid gvhd steril box

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr41120226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mean 2009.05.14. 00:57:52

Szia Kookusz!

Kriván doktor úr már említette, hogy bekerültél a boxba. Így ismeretlenül is sok türelmet és erőt kívánok neked! Pár post-ot olvastam, mert már kicsit késő van (vagy korán?). Jó, hogy leírtad a szervezeted reakcióját a különböző szerek, kezelések hatására. Mi csak sejteni próbáltuk, hogy mi történhet belül egy ilyen kezeléssorozat hatására (Julcsi még 2 éves sem volt akkor). Ez biztosan másoknak is segítség lesz! A kezelések előtt és közben is állandóan a net-et bújtam, hogy találjak valami kézzelfoghatót, de épkézláb írást nem leltem. Magáról a betegségről igen, de jó lett volna többet tudni a várható mellékhatásokról is. Most már úgy gondolom, hogy bármi legyen is az, el fog törpülni a gyógyulás adta sok-sok lehetőség, élmény mellett.

Remélem nem sokáig leszel a boxban, biztos nyomasztó. Bár, ha a jó oldalát nézed, akkor egyedül neked nem kell beöltöznöd odabent. :)

Gondolom már neked is feltűnt, hogy az az osztály "kicsit" más, mint az átlag hazai kórházi osztályok. Minden tiszteletünk az ott dolgozóké, akik mindig 200%-on teszik a dolgukat. Mellette pedig még van energiájuk a betegek és/vagy szülők lelkével is törődni: üdv. nekik!

Ahogy írtad is: sokminden fejben dől el, így ne hagyj teret a negatív dolgoknak.

Sok T-sejtet és GVH mentes felépülést neked!

Üdv., mean

t_i_t_a 2009.05.14. 15:44:24

Kedves Kookusz!
Örültem, hogy írtál nekünk a mitmond-ra, ahogy a párom írta is, ismeretlenül is emlegettünk. Nagyon szurkolunk neked, és CSAKIS pozitív gondolataid legyenek, de erről inkább még írok mailt. Gyors a folyamat nálad, persze mindenkinél más és Julcsi köldökvért kapott, ez akkor is meglepett. Sok jó sejtet, erőt és kitartást kívánunk szívből! Végigolvastam a blog-od, eddig is hősies voltál :), menni fog. A képeid nagyon tetszenek. tita

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.05.14. 18:23:37

Kedves tita és mean!
Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek! Úgy érezem ezek után is sokat fogok gondolni Rátok!
Üdv: Áron

szek08 2009.05.15. 14:27:45

még egy hét a boxban és médiasztár leszel... ;) annyit megér, nem? :)

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.05.17. 18:49:21

És ki akar médiasztár lenni? :P
süti beállítások módosítása