HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Egy hónap

2009.06.04. 18:40 kookusz

Első és legfontosabb hír, hogy a napokban megjött a ellenőrző csontvelővétel eredménye, és boldogan jelenthetem, hogy 100%-ban a donorsejtek dolgoznak bennem! Ez tulajdonképpen azt is jelenti, hogy nem vagyok már immunhiányos!

Azóta is szedem a szteroidot. Persze jönnek a mellékhatásai is, gyakori hangulatingadozás, végtagok gyengesége. Viszont a GVHD tünetei csökkentek, a lázam elmúlt. Már levert se vagyok annyira, amire könnyen lehet, hogy a szeroid is ráhat, de legalább teszek-veszek. Újabb lépésekkel haladunk előre, ugyanis megszabadítottam a laptopom és a mobilom a zacskóktól, amire azért volt szükség, mert nem lehet jól lefertőtleníteni, és nehogy összeszedjek vmit. Sőt ismét letéptem láncaimat, nem vagyok pórázamtól, nem kapok intravénásan semmit. Igaz e helyett be jött két tabletta, de így legalább elkezdhetek sétálni. És ez a séta nem csak passzió, kifejezetten orvosi utasítás ugyanis a hétvégén akár mehetnék is haza. A szobám még nincs teljesen befejezve, így még maradok vmennyit a jövő héten, de a napokban kiköltöztetnek a steril boxból, egy kórterembe. Persze az is félsteril, ugyanúgy nem jöhetnek oda be, így majd nekem kell kimenni. Nem gondoltam volna, hogy a GVHD ellenére csak így hazaengednek, de csak örülök neki. A transzplantációm pont 30 napja volt, úgyhogy teljesen időben vagyok.

Voltam is ma kinn sétálni, persze be kell öltözni hozzá rendesen, köpeny, kesztyű, sapka, maszk meg ilyen lábvédő zacsi. Nagyon furcsa a boxon kívülről, így hogy itt töltöttem már több mint egy hónapot, vicces volt az új nézőpont. Érdekes volt megnézni azt az ablakot a másik oldalról ahol a látogatókkal nézzük egymást és beszélgetünk. Persze nem mentem messzire, nem is nagyon szabad még megerőltetni magam, ennyibe is elfáradtam, szép lassan.

Íme a steril boxom:


5 komment

Címkék: fotó immunhiány gvhd steril box

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr331163867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aczél Dóra 2009.06.04. 20:53:38

Áron!!! (ennél többet képtelen vagyok mondani, mert átmennék érzelgősbe, és folytatnám a megkezdett bőgéssorozatot, de ez amolyan katartikus bőgés. tudod, a leírt szónak hatalma van, te pedig leírtad, hogy nem vagy többé immuniányos. légyszíves tarts magad hozzá! zárójel bezárva)

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.06.04. 21:45:16

Hát köszönöm szépen! Én is megálltam egy pillanatra, mert ez nekem is átsuhant a fejemen. De már így van! :)

Lyona 2009.06.05. 21:44:50

Dejó... :) Örülök neked nagyon, hallod-e. (Többet ám most így én se nagyon tudok... Torokösszeszorulás, egyebek.)

Szép kék dobozod van, amúgy. :P

ági

mitmond 2009.06.06. 10:00:12

Szia Áron!

Jó, hogy végre hazamész! Megcsináltad, de azért ne tarts pihenőt a sejteknek, dolgozzanak csak tovább. Hangulatváltozásmentes napokat kívánok!

mean

Vazul3 2009.06.12. 17:10:56

Gratulálooooook!!!!! Hihetetlen, amit véghez vittél! Elképesztően bátor vagy!
Kitartást ahhoz, ami még hátra van!
András
süti beállítások módosítása