HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Több mint egy hete itthon

2009.06.20. 12:31 kookusz

Már több, mint egy hete itthon vagyok. És hát sajnos, mint már többször említettem, még mindig szteroidon élek. Már meglehetősen rámnyomta a bélyegét. Jópár mellékhatása kijött rajtam: nagyon levert vagyok, fájnak az izmaim, ízületeim és az arcom is rendesen felpuffadt már tőle. Mozogni se mozgok annyit, és a légzésem sem annyira jó, mint ahogy javult akkor mikor hazajöttem. A GVHD-m, bár azt nem merném mondani, és sajnos nem is mondhatom, hogy elmúlt, de úgy érzem lassan, de visszaszorul (ha létezik ennél a betegségnél ez a fogalom). Szokott még piros lenni a karom, főleg terhelést követően, meg az ujjbegyeim is égnek néha, de talán kevesebbet. Meg nekem a karomon alapból van egy-egy piros sáv, ezt még a sok leégéstől szereztem, és nehéz megállapítani, hogy ez most melyik. Sajnos fogalmam sincs, hogy múlik el ez a betegség pontosan, így nehéz okosat mondani. Abban bízom, hogy hétfőn mikor beszélek majd telefonon a Doktor Úrral, azt fogja mondani, hogy csökkentsük az adagot, mert már lelkileg is eléggé ki vagyok ettől.

Ezen a sok vackon kívül viszont jól vagyok. Elég jól kialakult a napi rutinom, mit mikor csinálok és hogyan. Ez biztonságérzetet ad ami fontos, nem kell kapkodni, vagy aggódni, hogy vmi szabálytalan műveletet hajtok végre :) (mondjuk kesztyű nélkül fogdosok olyan dolgokat amit nem kéne). Hát igen, nagyon sokat ülök a gép előtt. Ez egy nagyon jó passzív mégis aktív tevékenység. És nem csak lekötöm és szórakoztatom magam, hanem tudok kommunikálni a külvilággal, az ismerőseimmel. Így nincs annyira elszigetelve az ember. Sőt, az én leendő szakmám, a webfejlesztés, webdesign is a géphez kötődik, és a sok monitor előtt töltött idő duplán megtérül, mert már a kórházban is, de itthon is rengeteg mindent tanultam, nagyon sokat fejlődtem. Ugyanis nem szoktam játszani, nincs is játék a gépemen, inkább internetezem, olvasgatom, nézegetem a szakmai dolgokat. Persze a zene is szól folyton, hisz az nekem létszükséglet. Fotózni most nem nagyon tudok, ennek több oka is van. Az egyik, mint említettem elég fáradt vagyok ahhoz, hogyha csak itthon is, de mászkáljak, pakolásszak. Meg elkészítettem azt a párat ami tervbe volt véve, ha viszont újat találok ki, ahhoz mindig kéne vmi segédanyag (téma, papír/karton lap, lámpa), a szobámba viszont továbbra sincs semmi, hisz rendszeresen le kell takarítani mindent. Ha pedig olyasmit akarok ami nincs elől (márpedig semmi nincs elől), azt elő kell bányászni a lenti dobozokból és lefertőtleníteni. Így marad ami kéznél van, például hogy bambulok a maszkban. :)


4 komment

Címkék: fotó weboldal itthon szteroid gvhd

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr191196815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.06.20. 22:09:51

Szia Áron!

Megdöbbentem. Nem tudtam, hogy mi van veled, azt hittem, te is elmentél másik egyetemre, mint sokan. De nem.
Csodálom a derűlátásod és a kitartásod. Mielőbbi gyógyulást kívánok, meg jó egészséget, meg ilyenek.
Nagyon vigyázz magadra!!!

Puszi

k. judit az IK-ról

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.06.21. 19:07:26

Szia!

Köszönöm szépen!
Az egyetemről tényleg eltűntem, de csak egyelőre. Úgy tervezem azért gyorsan még befejezem.
Sikeres vizsgákat, ha van még! :)

Pussz

Aczél Dóra 2009.06.24. 10:53:03

mit fogsz csinálni, mikor szabadon járkálhatsz? világmegmentő tervek?

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.06.25. 13:35:22

@Aczél Dóra: Hóhó megvannak ám! Már egy külön fájl-ba gyűjtöm a teendőket! :)
süti beállítások módosítása