HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Alacsony IgG szint

2009.12.18. 22:03 kookusz

Kiderült végre mi a hiba oka. Még mindig tartottak ezek a fránya rosszullétek, hőemelkedések, és általános rossz közérzet. De Doktor Urat tegnap felhívtam a vérképem miatt, és elmondta, hogy alacsony az IgG szintem. Ez egyfajta immunglobulin, mely a szervezet védekezőképességében játszik fontos szerepet, és ha ez a szint alacsony, akkor a szervezet nem tud elég hatékonyan védekezni (fagocitálni). Így ezt most pótolni kell. Ez az egész dolog nekem nem új, hiszem ha vkinél ez a szint állandóan alacsony (vagy teljesen nulla), akkor primer immunhiányos az illető, hasonló beteg, mint amilyen én voltam (csak ez egy kicsit nagyon más :) ). Sőt, a Primer Immunhiányos Betegek Egyesületében javarészt ilyen betegek vannak, így az előadásokon hallottam már erről. Szerencsére ezt egy infúzióval lehet pótolni, és az egy jó darabig elég. Mivel nekem ép az immunrendszerem, hisz épp ezért kaptam újat, ez normalizálódni fog. Úgyhogy ez nálam csak átmeneti, de az ilyen betegek folyamatosan pótlásra szorulnak bizonyos időközönként (ez változó, de úgy tudom fél és egy hónap között mozog). Valószínűleg a hosszan elhúzódó GVHD okozta ezt nálam, ez előfordul. Hogy meddig fog fenn állni, azt még nem tudom. Remélhetőleg, ha ez lecsöpögött fel is veszi a harcot a szervezetembe lévő kórokozókkal és jobban leszek már karácsonyra.


1 komment

Címkék: itthon vérkép pibe igg

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr171607902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macilany 2009.12.19. 09:41:09

Szia!

Ez jo hír, így biztosan jobban leszel karácsonyra.
Köszi a tanácsot a"hörcsög" ügyben,sajnos egyre gyengébbnek érzem magam, és fáj mindenem. A bejegyzéseidből úgy sejtem, a szteroid lesz nálam is a bűnös. A gondjaimra gyógyír volt, de megkéri az árát a mellékhatásokkal.Pedig az 50-es kezdés után már csak 16 mg-ot kell szednem. Azért karira én is igyekszem összekapni magam.
Kellemes Ünnepeket kívánok!
Erika
süti beállítások módosítása