HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Lassacskán javulok

2010.09.02. 22:51 kookusz

Szépen lassan rehabilitálódom. Nagyon lassan, tényleg sok türelem kell hozzá, de ezt tudtam előre. De erősödöm szépen, egyre könnyebb a mozgás, és a lépcsőzésbe is kezdek belejönni. És ahogy jön vissza lassacskán az erőm, úgy van kedvem régen szeretett dolgokat csinálni, például fotózni. Igaz még nem nagyon vetettem bele magam, mert még pár dolgot össze kell szedni, újra kell építeni a stúdiót :) Viszont az utcára is kimerészkedtem itt a faluban (eddig még csak kontrollokra mentem). Persze megbámultak a maszkom miatt, vicces is, de inkább e miatt bambuljanak, mint a puffadt arcom miatt, azt legalább jól eltakarja a maszk, hasznos álca, akire ilyen erősen hat a szteroid.
Voltam kétszer, legutóbbi posztom óta, kontrollon. A múltkoron csökkentették a szteroid dózisomat, másnaponta 8 mg-ra. Persze nagyon örültem, hogy végre haladunk, és ez már tényleg elég kicsi dózis. A csökkentés sem okozott különösebb elvonási tüneteket. Az étvágyam viszont csökkent, azt nem tudom, hogy a kevesebb szteroidnak köszönhetem, vagy ez csak a régi állapot (régen se voltam nagy evő), mindenesetre eléggé erőltetni kell a kajálást. Főleg, ha tartani akarom azt a mennyiséget, mint eddig, hogy hízzak. De ezen kívül rendben erősödöm, sőt a mai vérképem olyan jó lett, amilyet rég láttam. Így a másik két gyógyszeremet is elkezdtük csökkenteni, hogy hamarosan el tudjuk hagyni. Így már tényleg kevés kapszulát szedek, lassan már nem is marad semmi. Ma Doktor Úr azt mondta mosolyogva, a vérképemet látva, hogy úgy tűnik, a szervezetem egyszerűen megunta a sandimmunt (az immunszupresszánst). Ez volt az egyik gyógyszer, amit a megzizzenésemkor elhagytunk. A kontrollok is ritkulnak, már csak két hét múlva kell jelentkeznem.


Szólj hozzá!

Címkék: itthon kontroll szteroid

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr552267897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása