HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Harmadik kontroll

2009.07.04. 12:35 kookusz

Tegnap voltam megint kontrollon. Nem végeztünk túl gyorsan, de szerencsére most sem voltak olyan rettenetesen sokan. Volt most is vérvétel a kanülömből, mert még mindig megvan. Egy kicsit most bepirosodott a környezete, úgyhogy most majd naponta át kell kötni, lefertőtleníteni, hogy nehogy begyulladjon, de nem vészes. A vérképemmel most is meg voltak elégedve. Igaz "csak" négyezres a fehérvérsejtszámom, de még ez is abszolút a normális értékhatáron belül van, így nincs miért aggódni. A sandimum (kilökődést gátló gyógyszer) kérdését megoldottuk, kaptam ivófolyadékot helyette amit elég rugalmasan lehet adagolni. A gond vele csak annyi, hogy vmi rettenetes íze van, még gyümölcslében is. Muszáj inni még rá vmit, mert még én is aki már sok mindent beszedett, bevett prüszkölök tőle rendesen. Ez nem túl vidám, főleg, hogy a kapszula bár nagy volt, kellmes sör szaga miatt, mindig mosolyogva vettem be. ;) A szteroid adagom is csökkent. Bár számomra kicsit meglepő az adagolás, mert egyik nap 8, másik nap 16 milit kell bevennem, de csökkent és ez a lényeg. A múltkor a Doktor Úr azt mondta a telefonban 12 mg az a mennyiség, mikor már nem lesznek rosszabbak a mellékhatásai, úgyhogy ez ilyen lélektani határ most, remélem így is lesz. Sajnos az arcom és a nyakam már eléggé felpuffadt, a nyakamon meg is repedt egy kis helyen a bőr, aminek bizony nyoma marad... De nagyon remélem most már túl leszek ezen, és a GVHD-m is szépen alábbhagy. Doktor Úr nem mondott rá semmi különöset, és csökkentette a szteroidot, úgyhogy gondolom rendben van. Én magam most stagnálni látom, néha kicsit előjön aztán eltűnik, de nem vészes. Igaz mikor benn voltam Nála bezavart, hogy megsütött a nap és kipirult a kezem. Ezt még a régi gyógyszerem okozza, bár már nem szedem, de éveken át folyton leégtem, akármit csináltam is vele, és most nagyon érzékeny, már kevés napra is kipirosodik.

Rég nem írtam arról, hogy miket eszem, pedig még mindig ugyanazok a kemény szabályok élnek, mint mikor hazajöttem. Ezért elég egyhangú az étrendem, reggelire dzsemes pirítós, vacsorára sajtos vagy májkrémes pirítós, főtt tojással. Bár hétvégente vagy süt édesanyám vagy veszünk csomagolt kalácsot és az reggeli, persze pirítva. A legnagyobb változatosságot az ebéd adja, mert ott minden megfő megsül, ott lehet variálni. Nem is tudnám most felsorolni miket ettem eddig, de nem sokszor volt kétszer ugyanaz. Tegnap például virslis lecsót ettünk és nagyon finom volt. A szomorú inkább az, hogy nem ehetek, nyersen zöldséget, gyümölcsöt, pedig nem vagyok hatalmas rajongó, de úgy megszoktam, hogy eszem, meg bármikor ehetek, hogy már hiányzik. Gyümölcsök közül csak olyat ehetek amit alapos megmosás után meg lehet hámozni. Ez pedig most csak a banán. Így majdnem minden nap eszem egyet, mert a gyümölcs, meg a rost azért kell. Még jó, hogy szeretem a banánt :)

Gondolom többen észreveték már, hogy jobb oldalt bővítettem linkekkel az oldalt. Itt található a fotóblogom linkje is, amit most már igyekszem időnként új képekkel gyarapítani.

"Ezzel zárom is soraim, ölelek, csókolok mindenkit, s maradok tisztelettel, valóság..." (Cseh Tamás) és ez most nem tudom, hogy jutott eszembe...


2 komment

Címkék: kaja itthon kontroll szteroid vérkép gvhd

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr881226149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2009.07.04. 20:06:25

@sgergely: hát pont ez az, hogy azt nem tudod úgy meghámozni... úgyhogy nem szabad
süti beállítások módosítása