HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Idegeskedés

2010.06.07. 19:08 kookusz

Nem volt könnyű az elmúlt hét. Bár a szteroidot kétszer is csökkentettük azóta, és a kajakínálatom is megnőtt, de pszihésen nagyon megterhelő volt. Írtam már itt a blogomon a bevezetőben, hogy végigcsináltam a középiskola legvégén egy sokkal kisebb dózisról indított szteroidkúrát, majd a sterilboxból kikerülve, azóta se sikerült teljesen elhagyni (igaz sokszor már csak minimális adagot szedtem). Ezért gondoltam, hogy már rutinos vagyok, és úrrá tudok lenni a hangulatingadozásaimon. Nah hát, mint kiderült, ilyen nagy dózisnál már nem tudok. Az idegeskedés a bentlétem alatt folyamatosan alakult ki, majd egyre fokozódott, épp ezért azt hittem, hogy csak a türelmem fogy. De egyre többször  jött rám, a héten pedig már folyton rágtam magam vmin, hétvégére pedig elég görcsössé vált. A kezem is sokszor remegett (amiről előzőleg azt hittem csak a legyengültség jele), és még a vérnyomásom is egyre többször ugrott fel (ami nem szokott). Arra is fogtam ezeket a tüneteket, hogy biztos, hogy elkezdtem kajálni a vércukrom ugrál, de az rendre jó volt. Én nem is gondoltam rá, az egyik nővér szólt hétvégén az ügyeletes orvosnak, hogy feszültnek lát (gondolom zavartan és idegesen beszéltem), így az ügyeletes Doktor Úrtól kaptam egy fél nyugtatót, amit nagyon vonakodva vettem csak be. Hiszen már aludni is csak altatóval tudok, plusz minden arról szól, hogy a szteroidról is leszoktassanak, nem akartam egy újabb drogot, amin csak rajtamaradok. Végül bevettem, és egész jól bevált, nyugodtan telt a napom. Így ez a nyugtalanságom megoldódni látszik.

A kajákkal már ott tartunk, hogy ehetek fél adag könnyű főzelékeket is ebédre, sőt holnap már egy kis főtt csirkét is kapok hozzá. Már egész változatos. :) Ez is majd szépen bővülni fog. A hét közepén pedig elkezdek néhány gyógyszert is szájon át kapni, és nem leszek 24 órás infúzión se. Ez egy nagyon fontos lépés, hiszen elkezdhetek sétálni, erősödni. Ezek már mind a hazamenetelhez szükségesek, kezd egész közel kerülni. Próbálok addig is előre tekinteni és nem idegeskedni, talán ezt a legeslegnehezebb most.


Szólj hozzá!

Címkék: kaja szteroid gvhd csontvelőn

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr82063730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása