HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Időpont?!

2009.03.12. 13:45 kookusz

Jó rég nem írtam. Ennek az  az egyszerű oka, hogy azóta is itthon vagyok és várom, hogy elkezdjék a transzplantációt. Nem olyan rég jártam a csontvelő-transzplantációs osztályon, és tudtam beszélni az egyik doktornővel. Ő megadta a számát, így később tudtunk beszélni, és kért is nekem egy időpontot a csontvelő osztály főorvosával. Ez a találkozó a minap volt. Kicsit meglepődtem, mert úgy mentem oda, hogy azt hittem tudják miért megyek, és én csak meghallgatom amiket tudnak nekem már most mondani. De főorvos úr, elsőre nem tudta mér járok nálla, úgyhogy át kellett néznie a papírjaim. Azok szerencsére már jól elő voltak készítve, hogy ő most kimondhassa a döntést. Ugyanis időközben lett donorom, a 12 egyezési pont közül 11-ben egyezik, ami elég jónak számít, és a főorvos úr is nagyon bizakodónak és lelkesnek látszott. Fel is hívta előttem a doktornőt az osztályon, hogy elindíthatnak engem a pályán, mehet a dolog. Ez úgy néz ki, hogy áprilisban fog megérkezni a csontvelő, addigra kell készen lenni pár dologgal. Az első lépés egy kivizsgálás lesz, amit csak azért nem kezdenek el most rögtön, mert lehet, hogy csak április végére lesz meg a csontvelő, és a leletek nem lehetnek egy hónapnál régebbiek. Ez se egy konkrét időpont, de legalább szűkítettük, és egyre biztosabb minden.

Főorvosúr nagyon szimpatikus és kedves volt. Elmondta, hogy ilyen arányú egyezéssel (11/12), már gyógyítottak meg betegeket, és hogy jó esélyeim vannak a teljes gyógyulásra. Jó volt ezeket hallani, főleg mint már leírtam a mostani orvosom kicsit kétkedve fogatta ezt az egészet, és kicsit elbizonytalanított. De most nagyon örülök ezeknek a kilátásoknak, és jó hogy végre vmi konkrétumot is tudok, van mit várni. Addig továbbra is igyekszem rengeteg energiát gyűjteni, hogy legyen minnél több erőm...


1 komment

Címkék: fotó itthon kivizsgálás

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr49997875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mean 2009.05.14. 21:24:05

Szia Kookusz!

Legszívesebben minden posthoz írnék kommentet, de egy részük már korántsem aktuális (szerencsére). Itt viszont van egy nagyon aktuális: ne aggódj amiatt, hogy más orvos máshogy látja és esetleg elbizonytalanít. Sajnos azt kellett tapasztalnunk, hogy orvos ismerőseink jó része legalább annyira laikus a témában, mint mi. Ez nem kisebbíti a munkájukat vagy hozzáértésüket, egyszerűen ez a terület ennyire új, ismeretlen. Nem véletlen, hogy itthon (és más, főleg nyugati országban) csak olyan gyógymodokat használnak, ami engedélyezett és "bejáratott". Még akkor is, ha ismert kockázatai vannak. Lehet olvasni már olyan "megoldásról", ami a saját sejtekben helyére teszi a hibás géneket és azokat a sejteket juttatják vissza a szervezetbe. Pár helyen már engedélyezett, de talán több rizikó van benne a kevés eltelt idő miatt. A másik véglet, amit a főorvos úr is gyakran emleget a különböző dokumentálatlan beavatkozás, ahol max. egy sajtcetlire írják rá, hogy mi történt.
Nem beszélve arról, hogy az alternatívák között nem is mindig van igazi választás.
Szóval szerintem a lehető legjobb kezekben vagy! Bízom benne, hogy a másik dokit is meggyőzi a gyógyulásod!

Üdv., mean
süti beállítások módosítása