HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Kontroll és jöhet a suli

2010.01.21. 16:36 kookusz

Ma voltam kontollon végre. Tartottam a dologtól, hogy mi lesz, mert nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy a GVHD kicsit újra előtüremkedett, és ennek látható jeleit mutatja: piros pöttyök, pirosság, viszketés, ujjhegy bizsergés. Alig romlott az egy hét alatt, de sajnos határozottan nem múlt. Így azt hittem, hogy visszakapom kicsit a szteroidot, amitől nagyon óckodtam. De nem így lett. Elmeséltem Doktor Úrnak, hogy mi újság velem. Elmondta, hogy a régi jól bevált szokás igen, az lenne, ha kapnék egy jó kis szteroid dózist, de úgy gondolja elég lesz más is. Így ismét szedek cellceptet és kaptam mellé rapamune-t. Mind a kettő immunszpresszív szer, tehát az immunrendszeremet gyengíti, meggátolja, hogy az immunrendszerem saját maga ellen küzdjön, tehát elmúljon a GVHD. Vagyis ezeknek is hasonló a hatásuk, mint a szteroidnak, csak nincs annyi káros mellékhatása. A szteroid egy kétségtelenül hatásos szer erre, de rengeteg mellékhatást okoz és nekem a tüdőm is károsíthatja, amire most nagyon vigyázunk. Ezért is kerültük ki, bízom benne, hogy ez így rendben visszaszorítja. A kezemet is megmutattam, amin ilyen furcsa bőrkeményedés félék alakultak ki, kicsit olyan is mintha megégett volna. Erre kaptam kenőcsöt, mert Doktor Úr azt mondta, mintha ez vmi vírussal is kombinálva lenne és nem csak tisztán a GVHD tünete. Így kenem szorgosan, remélem hamar elmúlik, nem túl szép, és nem is túl jó érzés. Viszont e miatt a sok immunszupresszáns miatt jövő héten ismét kontoll.

Egy ideje már vakargattam itthon a .... :) fejemet, és azon gondolkodtam, hogy mi legyen az egyetemmel. Nagyon kedvesek voltak, az állapotomra való hivatkozással nyugodtan elmehettem még passzív félévre (hivatalosan már nem lehetne). De mostanra már jövök-megyek, és unatkozni is elkezdtem, így gondolkodtam, hogy visszamenjek e. Doktor Úr viszont gyorsan eldöntötte a kérdést, mondta, hogy e miatt ne maradjak otthon, nyugodtan mehetek, van más is aki jár. Így újra egyetemista vagyok, már regisztráltam is magam. Normál esetben nekem most őszi félév jönne, így pórul jártam és nem tudtam sok mindent felvenni, ami persze nem is nagy baj. Ráadásul nagyon le vagyok maradva már a diploma környékén kéne tartanom, így már van olyan tárgyam amit nem is találtam. Majd utána kell kérdeznem, mivel helyettesíthetem.


3 komment

Címkék: suli itthon kontroll gvhd

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr701690525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.21. 17:15:30

"már a diploma környékén kéne tartanom"

Helyesbítek, már MSc-seknek kellene lennünk. =D =D
Hajrá, Áron! Tökjó, hogy visszajössz!

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2010.01.21. 21:11:52

Oh, hát ez megnyugtató :D
Igyekszem. Nagyon remélem, hogy találkozunk!

mean 2010.01.22. 00:55:48

Szia Áron!

Örülök, hogy visszatérsz a mátrixba! Az eddigiekhez képest a suli egy nagy levegővétellel elintézhető. Grat!
süti beállítások módosítása