HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Fergeteges nyári élmények

2011.09.06. 22:16 kookusz

Szégyellem is, hogy egész nyáron semmit sem írtam! Rengeteg minden történt az elmúlt hónapokban. Ugyanakkor jó volt egy kis pihenés, ami sokszor elég aktív volt, de nagyon jól esett. Vhol ott hagytam abba, hogy lesz fotófeszt. Igen, voltam, de nem volt akkora nagy szám, mint amire számítottam. Mindenesetre azért érdemes volt elmenni, ezt is láttam. De utána sétálni Egerben és fotózni, az igen jó volt. Nagyon szép város Eger, fotótéma is akad bőven. Efottra végül nem mentem, eléggé lestrapáltam a lábam, meg sok barátom visszamondta, így kimaradt. De voltak fergeteges IAESTE-s rendezvények. 

Már biztos említettem, ez a Magyar Mérnökhallgatók Egyesülete, ahol én is ténykedem mint önkéntes. Külföldi diákok jönnek ide szakmai gyakorlatukat teljesíteni, és ugyanennyi magyar diák is kimehet, hogy külföldön gyakorlatozzon, és élményekkel gazdagodjon. Így mi mindig vendégül látjuk az idejövő diákokat, szervezünk Magyar Estet, Budapest Weekendet, valamint hetente ők mutatják be a saját országukat, annak szokásait, de még ezen kívül is akad program bőven. Így ezeken rendszeresen részt vettem, és a nagy, főbb rendezvényeinket pedig végigfotóztam, mert felkértek. Szívesen fotóztam, lettek is olyan képek, amikre büszkén mondom, hogy igen ezeket én lőttem. A nyár folyamán még voltam egy-egy koncerten is, mert lépett fel több kedvencem is. Hiányoztak ezek, az elmúlt pár évben már nagyon. Vmennyit pótoltam belőle. De szerencsére a sok feladatommal is haladtam vmennyire, amiket nyárra kitaláltam. Nem mondom, hogy mind maradéktalanul megcsináltam, de jól állnak. Az egyik ilyen a Rirosz honlapja, amit a grafikustól kapott logó után megterveztem, hogy milyen legyen a honlap képe, utána pedig egy drupal motort használva felépítettem, előkészítettem minden tartalom feltöltésére. Így már csak infókkal kell megtölteni, ami már gyorsan fog menni, így ez befejezési fázisba került. A fotós portfóliómat is elkezdtem, a képek nagy részét le is válogattam azonban, hogy hogyan lesz ez összerakva egy füzetté, még nem teljesen tiszta, még csak a fejemben tervezgetem. Az utóbbi időben nem sok időm volt rá, így kicsit félbemaradt, de most ősszel meg akarom csinálni. Így bármikor vmi fotós feladatra jelentkezem, már be tudom mutatni, hogy én ezeket csináltam, ennyire értek a fotózáshoz.
És hát a végére hagytam a nyár fő attrakcióját a Bátor Tábort! Nyár folyamán nagyon vártam már, ugyanakkor féltem is. Mint itt a blogomban írtam, a lábam már nincs túl jó állapotban, így nem tudtam hogyan fog reagálni erre a nagy igénybevételre. Röviden: hát nem jól! Fájt végig veszettül, így fájdalomcsillapítókon éltem, meg kenegettem bőszen a dokimtól kapott sportkrémmel. A tábor közepe, vége felé már ez se volt elég, így kaptam az ottani orvostól ultra super, erős, forte, extra fájdalomcsillapítót. Nah hát az hatott rendesen, mikor a hatása csúcsára ért, akkor komolyan pörögtem tőle. Ezerrel csináltam a dolgaimat, mintha megtáltosodtam volna. Ennek persze megvolt az ára: A nagy "nem érzésben" megerőltettem a bokám, és elég durván feldagadt. De utolsó egy-két nap enyhült az izgalom, hogy hogyan fogom bírni, hisz a tábor dandárján már túl voltam. Így aztán akkor már alig kellett bevennem fájdalomcsillapítót. Ezt leszámítva viszont fergeteges volt. Nem akarok közhelyekkel dobálózni, de tényleg nem lehet szavakba önteni. Nekem lényegében ez volt az első teljes turnusom cimboraként. Ugyanis 2008-ban is voltam, csak akkor megbetegedtem a tábor 2. napján, így a többi részét már kórházban töltöttem jópofa tüdőgyulladással, csak a tábor végére estem vissza (hozzáteszem saját felelőségre :D). Így még nagyobb élmény volt, hogy ezt viszont végig tudtam csinálni. De hát a gyerekek csodálatosak, hihetetlenül ügyesek és aranyosak voltak, nagyon megszerettem őket. Fotózás is ment ezerrel, és lettek kifejezetten jó képek :) Maguk a fotós programok, amiket a gyerekeknek tartottunk, szintén nagy sikert aratott, így elégedett lehetek. A fenti fotó szintén a válogatásból van. A többit meg lehet nézni a Bátor Tábor honlapján.
Most pedig kezdődik az egyetem. Azt hittem lesz egy kis nyugtom a regisztrációs héten, de nem is csak tantárgy miatt kell rohangálnom (ETR nem enged vmit felvenni, amit nagyon kéne), de az IAESTE-ben is van mit csinálni, a Rirosz honlapjával is haladni kell, és még akad egyéb teendőm is bőven. Tehát nem unatkozom így nyár legeslegvégén sem.
Kontrollra holnap megyek, de talán nem is az az érdekesebb, hisz csak újra meg fogják állapítani, hogy milyen jól vagyok :) Hanem pénteken megyek az ortopédiára, ahol már kérni fogom, hogy vmi most már legyen, mert ez így nem állapot, hogyha már el akarok menni vhova, és sok mindent kell intézni, akkor beveszek egy fájdalomcsillapítót, mert különben nagyon húzom a lábam. Remélem vmi kevésbé invazív dolgot is fel fog ajánlani, és nem egyből a műtétet.


4 komment

Címkék: fotó itthon bátor tábor csípőm

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr973207720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h.kriszta 2011.11.04. 21:56:41

Kedves kookusz!

Nagyon köszönöm a blogodat, egyedüli volt ami előjött a neten a krónikus granulomatózisról, ami a fiam diagnózisa is. Te vagy a harmadik személy akit ismerek (a blogból) ilyen betegséggel.
Sokat segített a csontvelő átültetés elfogadásában, a donorkeresés időszakában, és most a steril szobában is, ugyanis ott vagyunk, csak mi határon túli magyarként nem a Szent László kórházban vagyunk. Neked további jobbulást kívánok!

kookusz · http://kookusz.uw.hu 2011.11.05. 17:58:04

Kedves H. Kriszta!

Mindig öröm, ha azt hallom, hogy a blogom vkiknek segítséget tudott nyújtott, és nem csak egy "önmutogatás" volt részemről, hanem tényleg igazi tapasztalatátadás.
Köszönöm szépen a pozitív feedbacket!
És nagyon sok erőt, kitartást és egészséget kívánok!
Szorítok!

Hacsiju 2011.11.29. 13:57:03

Kedves Kookusz!
Örülök neked.....ennyi szuper dologban részt veszel.....annak idején én is a Te írásaidból merítettem erőt.....!
Remélem azóta már az ortopédián is kieszeltek valami számodra is optimális megoldást a lábadra.Minden jót Neked!

karpatias 2012.01.29. 17:52:30

Kedves Idegen!
Nem is tudom, hogy mit mondjak,teljesen ledöbbentem amikor kaptam a lányomtól egy emailt.
A blogodból volt egy részlet.A döbbenettől megbénultam.
Az én fiam is cronicus granulomatozis betegségben szenvedett.
A rengeteg tüdőgulladástól teljesen tönkre ment a tüdeje.Csontvelő és tüdőtransplantációra készültünk.
Nekünk nem volt szerencsénk.
Sok szerencsét és egészséget!
süti beállítások módosítása