HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Ellenanyag szintellenőrzés

2012.04.18. 16:46 kookusz

oltásMint már említettem itt a blogban, az elmúlt egy évben folyamatosan kapom a különféle oltásokat. Erre azért van szükség, mert az új immunrendszerrel a legtöbb védettségem megszűnt. Azonban transzplantáció után vannak még "a donortól hozott ellenanyagok", ami nem jelent feltétlen védettséget. Így az oltások előtt, és után is csinálnak úgynevezett szintellenőrzést. Az elsőnél kiderül, hogy mik azok a betegségek amik ellen semmilyen védelmem sincs, vagy olyan kicsi az ellenanyag, hogy az valószínűleg csak a donortól származik. Ezeket az oltásokat kaptam meg az elmúlt egy évben, ellenanyagos oltóanyag formájában (legyöngített baktériumos/vírusos oltóanyagot transzplantáltaknak nagyon veszélyes lenne beadni, így nem is szokták alkalmazni). Pár hete pedig ismét vért vittem a védőoltási szakrendelésre, hogy ellenőrizzék, most mi a helyzet, és a megkapott oltásokból mennyi volt sikeres. A donortól hozott védettségek elmúltak, ez egy természetes folyamat, és legalább tisztábban látunk. De sajnos, mint kiderült, nem mindegyik oltás volt sikeres. Májgyulladás A és B ellen, hiába kaptam meg, mindkét ismétlő oltással együtt az ellenanyagot, nem alakult ki védettség, és a bárányhimlő ellen is kérdéses. Így most a májgyulladás elleni oltás az elsődleges feladat, hogy pótoljuk, és vhogy kicsikarjunk immunválaszt. És csak utána jöhet, ami most következett volna, a Pneumococcus elleni oltás. Ezeken kívül még kaptam kanyaró, rubeola ellenit is, ezek rendben vannak. Vmint még párat, azokről nem tudok biztosat, de mivel nem esett róluk szó, így bízom benne, hogy azért, mert azokkal minden rendben. Ilyenek a kullancs, influenza, diftéria, meningococcus elleni védőoltások.
Hamarosan újra megyek egy-egy oltási körre, de remélem, könnyen megszerzem már ezeket a védettségeket is!

Rég fotóztam, úgyhogy csináltam egy kis illusztrációt a poszthoz. :) 


Szólj hozzá!

Címkék: fotó itthon oltás

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr214458876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása