HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Centrális kanül

2009.04.21. 20:59 kookusz

Az elmúlt napokban rengeteget pihentem és próbáltam még rendezgetni a függőben álló dolgaimat, azok mindig vannak az embernek. Elkezdődött a nagy egyszázalékos kampány, és mivel én is több helyen önkénteskedem, a szívem nem is tudom hova húzzon. De ezúton is szeretném mindenki figyelmét felhívni a Primer Immunhiányos Betegek Egyesületére és a Bátor Tábor Alapítványra. Mindkettő nagyon kedves a számomra, és várja az egyszázalékokat!

Ma pedig megcsinálták a centrális kanülömet. Ez egy olyan cső, amit a szívközeli vénába vezetnek és ottmaradhat hónapokig. Ezen keresztül fogom aztán az infúziókat kapni, sőt vért is lehet belőle venni. Helyi lidokainos érzéstelenítéssel csinálták, úgyhogy nem sokat éreztem a dologból. Nagy területen dolgoztak, nem is teljesen értem, hogysmint csinálták, de a végeredmény két seb lett és egy cső, ami kilóg a mellkasomból. Persze, mivel ez csak érzéstelenítés, emiatt rossz, hogy az ember teljesen magánál van és figyeli, hogy mit matatnak rajta, de látni szerencsére semmit nem láttam. Ígyis végig nagyon izgultam, megmoccanni ugye nem nagyon lehetett, én meg mindig attól tartok, hogy nem érzek semmit, nem érzek semmit utána meg hírtelen lesz egy éles fájdalom. Persze ilyen nem volt, néha kicsit fájt, de nem vészes. Úgy tűnik sikerült is a dolog, probléma annyi volt, hogy miután kész lett, a jobb kezem elkezdett lilulni, valószínűleg a kanül nyom ott vmit. Úgyhogy holnap telefonálnom is kell, mi a helyzet, vagy ha nem javul, vissza kell menni. De mostanra kezd jobb lenni, úgyhogy remélem nem is lesz belőle probléma.

Befeküdni pénteken fogok, de már holnap (szerdán) be kell vinni jópár olyan dolgot amit sterilizálni kell. Egyből a steril boxba kerülök, ezért van erre szükség. Be kell vinni már holnap pizsamákat, papucsot meg olyan tárgyakat amiket szeretnék a boxban tudni, például könyveket. Laptopot, mobilt meg kabalát zacsiba rakják, úgyhogy azt majd elég lesz pénteken. Kajákat is majd mindig egy nappal előtte már le kell adni. Szinte bármilyen ételt lehet sterilizálni, a baj csak ott van, hogy sokminden összeszárad, ehetetlen lesz. De tapasztalatok alapján kaptunk tippeket mit érdemes, mit nem. Nem lesznek túl mókásak ezek a steril ételek, de majd meglátjuk.


Szólj hozzá!

Címkék: fotó weboldal itthon infók

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr11078855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása