HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Cammogunk

2010.06.25. 19:31 kookusz

Ez a pár nap is lassacskán és fárasztóan telt. De jó hír, hogy a belem szépen működik, rég volt ilyen rendes állapotban. Étvágyam is van, ötször eszem egy nap (van hogy hatszor is), annak rendje, módja szerint. Persze ezek még mindig a transzplant után megszokott diétának megfelelő kaják, de annyira hozzá vagyok ezekhez szokva, hogy észre se veszem, általában szeretem is ezeket. Nyár lévén a friss zöldség, gyümölcs ropogtatása kicsit hiányzik, de tavaly ez is megszokottá vált. A tejes dolgok bevitelére még mindig odafigyelek, hogy ne legyen túl sok, de vmennyit emeltem már ezen is, és semmi probléma nem volt. Fél liter tejeskávékat ezentúl se fogok magamba dönteni, de kezdek megnyugodni, hogy csak a kezdeti ijedelem volt ekkora, és sincs akkora probléma itt a laktóz felszívásommal. De az óvatosság megmarad.
A szteroid adag kettéosztása szépen megoldotta a hajnali csontfájdalmaimat. Most is szoktak fájni a végtagjaim, de tűrhető, és nem egy dózisban elviselhetetlenül tör rám, csak néha fáj egy keveset. A vizesedés viszont nem akar megszűnni. Kicsit utána olvastam, hogy kiokosodjam, hogyan lehet segíteni rajta. Fura ellentmondásos dolog ez, ugyanis, hogy a vízhajtó működjön, inni is kell rendesen, különben kiszárad az ember. Amit többször is éreztem is, hogy sokszor szárad a szám, szinte vattát köpök. Így inni kell, plusz káliumot pótolni és bízni benne, hogy kijön ami be is, ami most a súlynövekedésemből nem igazán következik. Most bízom benne, hogy stagnál a dolog, majd meglátjuk. De ma már kénytelen voltam szandálba menni a kontrollra, ugyanis a bokám puffadtsága miatt, a cipő felvételét meg se rizikóztattam, esélytelennek tűnt. A kórházba sokszor nem akarták elhinni, hogy vizesedem, mert nem látszott a bokámon semmi, pedig mindig ott jelentkezik. Igen ám, de ott szinte egész nap feküdtem, így nem folyott le oda, csak a hasamra pakolódott, ami nem túl látványos. Most viszont, hogy itthon vagyok, inkább ülök, meg állok, így látszik is a bokámon rendesen, már nem tudom melyik a jobb...
Ma voltam Főorvos Úrnál kontrollon. Alaposan megnézett, feljegyzett mindent, mi hogy áll, mit hogyan szedek. Tanácsot is kaptam, hogy érdemesebb délelőtt bevenni egy egész vízhajtót, az úgy jobban használ. De hát sajnos ez a szteroidtól van, majd ez is szép lassan elmúlik, ahogy minden. Bíztatott, hogy már igencsak látszik a vége, csak ki kell tartani. Csökkentettünk a szteroid adagon is, talán ez is hoz egy kis javulást, bár inkább elvonási tüneteket szokott :D Nem kapkodtuk el most se az adag lefaragását, de ezzel már számoltam. Sikerült megfogniuk a GVHD-t és most nagyon nehezen engedik ki a kezükből, ezt a stabil állapotot, nagyon remegve lépkedünk előrébb. Érthető, hisz nekik ez a jó, és biztos megoldás, csak nekem viszont nagyon lassan telik így az idő, és kezdenek hiányozni azok az idők mikor nem voltam "őszintén és keményen drogfüggő". (Transzpotting: 03.50)

 


Szólj hozzá!

Címkék: itthon kontroll szteroid gvhd

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr672110198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása