HTML

Immunhiány

Születésem óta immunhiányos vagyok. Azóta átestem egy csontvelő-transzplantáción. Ennek az előzményeiről, a kórházban történtekről és az azt követő eseményekről szólna ez a blog.

Címkék

HTML doboz

Transzplantáció

2009.05.06. 20:06 kookusz

2009. 05. 05-én kilenc óra körül megkaptam végre a csontvelőmet. Előző nap még kaptam egy kis előkezelést, nah és a tablettáim számát se tudom már.  Közvetlenül előtte teljesen spontán volt egy kis lázam, senki sem tudja miért, de nem is nagyon volt fontos, kaptam egy lázcsilapítót és ment a móka. Maga a transzplantáció könnyen gyorsan ment, tényleg csak egy sárgás színű kicsit sűrű infúzió volt. A legnagyobb különbség csak annyi volt, hogy volt itt orvos, rajtam volt a vérnyomás és pulsoximéter is, és a nővér is gyakran érdeklődött, hogy létem felől. Érdekes volt, hogy miután megkaptam éreztem egy furcsa ízt, ami nagyon ismerős volt, de fogalmam sincs honnan, hisz még nem kaptam ilyesmit. Aztán késő lett és elaludtam.

Mára pedig egy nagyon jót aludtam, és reggelimnek is meglepően jó íze volt, és jól is esett, úgyhogy jó a kedvem így 1 naposan. A kemóval már ugye leálltak, de azért továbbra is kapom a mindenféle védő, és megtapadást segítő gyógyszereket. Ezen kívül ma még egy adag trombocitát is kaptam, ez is a megtapadást segíti elő. Itt is jobban kell figyelni mint egy rendes infúziónál, hisz ez is vérkészítmény, de nem volt semmi gont. Ezt majd pár naponta kapom.

Jó érzés, hogy mostmár nem rombolják a szervezetemet, hanem megkaptam a sejteket és most szépen újra tud épülni az immunrendszerem. Nem egy gyors folyamat, úgyhogy majd türelmesnek kell lennem, de pozitív gondolatokkal próbálom elősegíteni a dolgot. Úgy érzem sok minden fejben dől el, így ez is, ezért ahogy csak lehet rásegítek mentálisan. A donorom is többször eszembe jutott a napokban, és vhogy ez úton is szeretném kifejezni Neki köszönetemet és hálámat, és hogy időt és energiát szakított rám, egy vadidegen, gyógyulásának segítésében. Komoly és nemes dolog ez, én azt gondolom.


1 komment

Címkék: kemo steril box

A bejegyzés trackback címe:

https://kookusz.blog.hu/api/trackback/id/tr751106878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lyona 2009.05.07. 01:27:51

Jaj, de jó hallani, hogy jól vagy! Drukk-drukk, és gyógyul-épülj hamar!
(Elképzelem a trombocitákat, amint pillanatragasztóval és celluxkarikával rohangálnak fel-alá... Váá, késő van.)
süti beállítások módosítása